Araştırma sektöründe çeyrek asrı deviren XSIGHTS Kurucusu Çiğdem Penn'e büyük onur

Türkiye’de reklam, pazarlama, iletişim, akademi, medya, medya planlama ve araştırma gibi farklı sektörlerden araştırmacıları ve iş süreçlerinde araştırma kullanan profesyonelleri bir araya getiren Araştırma Zirvesi bu yıl 28’inci kez düzenledi. Zirvede, araştırma sektöründe çeyrek asrı deviren XSIGHTS Kurucusu Çiğdem Penn "Meslekte 25. Yıl Plaketi”ni almaya hak kazandı.

Araştırma sektöründe çeyrek asrı deviren XSIGHTS Kurucusu Çiğdem Penn'e büyük onur

Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) tarafından bu sene 28’incisi düzenlenen Araştırma Zirvesi 2025, reklam, pazarlama, araştırma, akademi, iletişim dünyasından profesyonellerini Wyndham Grand İstanbul’da bir araya getirdi. 2025’te ana teması “Yeni eski bi’ dünya” olarak belirlenen zirvede, araştırma sektöründe 25’inci yılını dolduran profesyoneller “Meslekte 25. Yıl Plaketi” ile onurlandırıldı. Zirve kapsamında bu yıl plaketi meslekte çeyrek asrı deviren XSIGHTS Kurucusu Çiğdem Penn aldı.

“Sektörümüz büyük değişimler geçirdi”

Plaketini TÜAD BAŞKANI Sidar Gedik’in elinden alan Penn yaptığı konuşmada; “Boğaziçi Üniversitesi’nde başlayan araştırma yolculuğum, Londra’da uluslararası bir araştırma şirketinde uzman araştırmacı olarak devam etti ve 2004 yılında XSIGHTS’ı kurmamla yeni bir aşamaya ulaştı. 25 yıl boyunca Londra, Kathmandu, İstanbul ve Washington’da birçok araştırmayı merak ve keyifle tamamladım. Sektörümüz büyük değişimler geçirdi; anketleri damgalamaktan yapay zekâ ile analiz etmeye uzanan bir dönüşüm yaşadık. Bu süreçte teknolojiye yatırım yaparak Türkiye’de ilk online panellerden birini kurdum ve müşterilerimize daha akıllı, kaliteli ve aydınlatıcı içgörüler sunmaya odaklandım. Yıllar içinde değerli saha firmaları, araştırmacılar ve akademisyenlerle çalışma şansı buldum. Bu yolculukta yanımda olan herkese teşekkür ederim. İyi ki araştırıyor, soruyor ve sorguluyoruz” dedi.

Araştırma sektörünün gündeminde yapay zeka var

Araştırma sektörünün bugünü ve geleceğine dair de bir değerlendirme yapan Penn, gündemlerinde bankacılık, otomotiv, perakende sektörlerinde yapay zekâ, teknoloji-müşteri deneyimi gibi konuların olduğunu söylerken; holdingler bünyesinde ise itibar çalışmaları ile sürdürülebilirlik konularının ön plana çıktığını belirtti. Bununla beraber özellikle kamu ve Birleşmiş Milletler gibi kurumlar nezdinde kurumsal itibar ve algı araştırması, bağımsız proje performans değerlendirmesi, cinsiyet eşitliği ve kapsayıcılık araştırması, etki analizi, bilgi, tutum ve uygulama (KAP) araştırması, izleme ve değerlendirme (M&E) sistem tasarımı, ihtiyaç analizi, kamu memnuniyet araştırması ve damgalama araştırması gibi konuların çalışıldığını belirten Penn, “Bu değişen şartlar altında XSIGHTS olarak yeni veri toplama yöntemleri geliştirmeye, veri analizinde yeni teknolojiyi benimsemeye ve paradigmatik değişimlerin ön saflarında yer almaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

XSIGHTS Hakkında

Araştırma sektöründe 25 yılını dolduran Çiğdem Penn tarafından 2024 yılında Londra’da kurulan XSIGHTS Araştırma ve Danışmanlık, müşteri deneyimi, gizli müşteri ve kapsamlı pazar analizi konularında uzmanlaşmış öncü bir araştırma ve danışmanlık firmasıdır. Sosyal eğilimler, davranışlar ve kamuoyu üzerine derinlemesine analizler sunan Sosyal Bilimler Enstitüsü ile toplumsal araştırmalara odaklanan XSIGHTS, Türkiye pazarındaki uygulanabilir içgörüler sunma taahhüdüyle, çeşitli sektörlerdeki işletmelerin stratejilerini güçlendirmelerine, müşteri memnuniyetlerini artırmalarına ve büyümeyi desteklemelerine yardımcı oluyor.

  Hibya Haber Ajansı